نمونه فعالیتهای اجرایی دبیرستان

گزارش مصور امورات انجام شده دبیرستان علوم ومعارف اسلامی شهید مطهری پسرانه خرم آباد  

 

     امام خمینی «ره» در جمع طلاب و دانشجویان علوم ومعارف اسلامی :

    شما خواهرها وبرادرها که در این مدرسه هستید برنامه تان را طوری تنظیم کنید که از بین شما مطهری ها و یا یکمطهری پیدا شود .

 

مقام معظم رهبری در جمع استادان علوم ومعارف اسلامی :

این مدرسه (رشته علوم ومعارف اسلامی ) به نظر بنده ، یکی از ابتکارات بسیار خوب و خیلی راهگشا بود .                  

 

 

                                                                         

 

 

مقدمه:

           تاریخچه مدرسه عالی شهید مطهری قبل و بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی


مدرسه عالی شهید مطهری با سابقه قریب به یک قرن به انگیزه بهره گیری از نظام تعلیمی سنتی که در این سرزمین پهناور منشاء پیدایش صدها دانشمند فرزانه و هزاران اثر گرانبها در رشته های مختلف علوم است که با استفاده از تجربیات نوین بشر در علوم انسانی شکل گرفت .پس از پیروزی سریع و معجزه آسای انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجعیت بزرگ عالم اسلام حضرت آیت الله العظمی امام خمینی «ره» و تداوم این حرکت مکتبی در جهان لزوم تربیت نیروهای مومن و متخصص دلسوز و کارآمد در تمام ابعاد ، از ضرورتهای استمرار انقلاب بود .مرکز پیش دانشگاهی و دبیرستان علوم ومعارف اسلامی شهید مطهری در سال 1370 با تولیت حضرت آیت الله امامی کاشانی در راستای فرمان حضرت امام  «ره»  تاسیس گردید .

***********

           آشنایی با رشته تحصیلی علوم ومعارف اسلامی

دانش آموزان سال سوم راهنمایی ، پس از گذراندن دوره راهنمایی با توجه به علاقه ، آینده نگری ، نقش خود را در سازندگی جامعه و انتخاب شغل ، رشته تحصیلی مورد نظر خود را از میان رشته های تحصیلی علوم انسانی ، ریاضی فیزیک ، تجربی ، فنی و حرفه ای ، کار دانش وهنر انتخاب می کنند

رشته علوم ومعارف اسلامی از رشته هایی است که ادامه تحصیل در آن می تواند علاقمندان را به بالاترین مراحل علمی و اخلاقی رسانده به طوری که در آینده خدمتگذار صدیقی برای جامعه خود باشند . در این رشته سعی شده است که درسها به صورتی باشند تا دانش آموزان با علوم مختلف آشنا شده و علاوه بر آن ، دروس تخصصی معارف اسلامی و دروس علوم انسانی را نیز آموزش ببینند ، از این رو دانش آموزان این رشته در طی دوره چهار ساله تحصیلی ، درسهای فیزیک ، شیمی ، ریاضیات ، تاریخ ، جغرافیا و ادبیات فارسی و ادبیات عرب ، منطق فلسفه ، فقه و احکام ، و انگلیسی را زیر نظر بهترین اساتید حوزه و دانشگاه و دبیران آموزش و پرورش می گذرانند و در آزمون ورودی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی 100٪ دانش آموزان موفقیت بسیار عالی داشته اند . 

 

 

الف ) فعالیتهای آموزشی

1-                 تشکیل جلسه شورای دبیران و اجرای تصمیمات آموزشی مورد نظر.

 


2-ارتباط مستمر با اولیاء دانش آموزان ، حد اقل چهار مرحله در طول سال تحصیلی

 (هفته انجمن اولیاء ومربیان میان ترم اول پایان ترم اول میان ترم دوم پایان ترم دوم ).

         

3-تشکیل و برگزاری کلاسهای فوق برنامه (کامپیوتر ،عربی ، زبان خارجه ).

 

4- حضور وسرکشی اساتید در خوابگاهها وپاسخ به سوالات دانش آموزان.

 


/ 0 نظر / 11 بازدید